mandag den 4. marts 2013

Pina-vocado smoothie




 
Den alsidige avocado er en vidunderlig frugt, synes jeg, og af mine absolut favoritter i øjeblikket. Jeg spiser den i salater, på knækbrød, i dip og nu også i smoothies. Jeg lavede min egen version af den friske og eksotiske pina-vocado smoothie efter inspiration af denne opskrift, og den kunne godt gå hen og blive en sommer-favorit. Jeg var en smule nervøs for, at sammensætningen af ananas og kokos ville minde mig alt for meget om de Pina Colada'er, jeg drak lidt for mange af i mine teenageår (her tænker jeg især på en tur til Golden Sands, efter hvilken jeg mindes at have tømmermænd i en uge), og jeg tilsatte derfor lidt syrligt, så smagen ikke blev alt for sød.
Til en smoothie brugte jeg en halv frossen ananas, en halv avocado, en lille banan, en kiwi, saften fra en halv citron, en tsk kokosolie, en tsk hørfrøolie, lidt knust is og lidt kokosflager til pynt.
 
Jeg håber, I får en rar tirsdag. Selv er jeg på vej til frisøren, og jeg er ret så spændt, da jeg pønser på en noget kortere frisure. Jeg holder Jer opdateret på Facebook.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar