lørdag den 16. marts 2013

Citronmåne




Jeg håber ikke, I er ved at være træt at kage - og slet ikke af kage, som smager af citron. Her får I nemlig endnu en. Jep, jeg har været i gang med at lave citronmåne; en ægte dansk klassiker, som jeg normalt ikke finder så indbydende, den ligger i sin vakuumpakning på tanken. Men da jeg faldt over Vægtkonsulenternes opskrift på en light version, tænkte jeg, det var en god måde at få brugt lidt af den kæmpe bunke citroner, jeg havde liggende. Jeg blev positivt overrasket over resultatet, og selvom den er lavet på en let dej, smager den frisk og dejligt. I kan finde opskriften lige her. Jeg vil anbefale, at man bruger en ret lille springform - min var en tand for stor til denne portion (jeg lavede dobbelt op af opskriften), hvilket resulterede i, at månekagen blev en tand for flad. 

I aften skal jeg til Lukas Graham koncert med søde veninder, og ih hvor jeg glæder mig. Jeg håber, I også har en dejlig lørdag aften foran Jer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar