søndag den 13. januar 2013

Ristede lakridsmandler




Var det noget med en let søndagssnack? Så kan jeg varmt anbefale panderistede lakridsmandler. Tidligere har jeg lavet wannabe-udgaven ved blot at ryste pulver og mandler sammen i en pose, men de bliver altså lige en tand lækrere, når de har været en tur på panden. Jeg varmede cirka 1 spsk olie ved svag varme og tilsatte herefter et par håndfulde mandler. Da mandlerne havde fået lidt farve, tilsatte jeg cirka halvanden spsk sød lakridspulver samt lidt mere olie efter behov. Det er vigtigt, at panden ikke bliver for varm, da pulveret ellers danner klumper i stedet for at hænge ved mandlerne. Sker dette, kan man evt. slutte af med at røre mandlerne sammen med lidt ekstra pulver, når de er kommet af panden. 

Glædelig søndag.

1 kommentar:

  1. Årh, dem gad jeg gerne lige have en håndfuld eller to af her til aftenskaffen, ser lækkert ud!

    - Anne

    SvarSlet