lørdag den 15. december 2012

Let æggesalat

 
 
Så er jeg tilbage i gode gamle Aalborg og blogging fra hjemlige omgivelser. Det har taget et par dage at vende sig til at være hjemme igen og særligt at omstille sig til atter at have projekt-travlt, men det er selvfølgelig vidunderligt at være tilbage hos kæresten og de andre mennesker, som jeg har savnet. I går så jeg min dejlige niece, som heldigvis ikke havde glemt, hvem faster Tine er.
 
Nu til æggesalaten, som jeg biksede sammen i går. Jeg har egentlig aldrig været den store ægge-entusiast, men jeg havde overflod af både æg og skyr i køleskabet og syntes, det måtte være på sin plads at eksperimentere med en light æggesalat nu, hvor julen er lige om hjørnet. Til to portioner brugte jeg 2 hårdkogte æg, som blev skåret i små stykker og blandet med cirka 3 spsk skyr, cirka en halv hakket agurk, et halvt hakket rødløg og en smule hakket avocado og smagt til med salt, karry, lidt paprika og en smule hvid balsamico. Salaten blev spist på ristet rugbrød, og det smagte herligt. Måske du lige kan nå den til aftenens julefrokost?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar