tirsdag den 27. november 2012

Low-carb peanut pandekager




I have a confession to make: Jeg har lavet pandekager IGEN. Man skulle måske tro, jeg snart ville løbe tør for pandekage varianter, men næh nej, de bliver ved med at dukke op. I aftes kastede jeg mig ud i en proteinrig low carb udgave (efter inspiration herfra) med peanutbutter og hytteost. Det lyder måske umiddelbart lidt spøjst, men peanut pandekager er nu slet ikke at kimse af - og så mætter de!
 
Til 8 små, tykke pandekager brugte jeg 3 æg, 1 dl. skummetmælk, ca. 4 spsk. hytteost, 1 tsk. bagepulver, 1 spsk. stevia, 4 spsk. peanut butter, ca. 30 gram mandelmel samt ca. 30 gram af noget, som minder om en hollandsk udgave af FiberHusk. Vil man højne proteinindholdet, kan man evt. erstatte de 30 gram mandelmel med smagsneutralt proteinpulver, som Tatjana gør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar