torsdag den 15. november 2012

Fyldte auberginer




For et par dage siden lavede jeg disse fyldte auberginer til aften, sådan helt spontant og på gefühl. Jeg havde aldrig lavet dem før, så jeg burde måske have fulgt nogle anvisninger af en art, men det gik nu ganske glimrende uden. Jeg syntes i hvert fald, de smagte herligt.
 
Til 2 hele auberginer brugte jeg cirka 500 gram mager oksekød, som jeg brunede i en gryde sammen med et hakket løg, et finthakket fed hvidløg og to hakkede peberfrugter. Da kødet var brunet, tilsatte jeg en smule hakkede tomater fra dåse, hvorefter jeg fyldte blandingen i de udhulede auberginer. Til sidste kom jeg et par hakkede friske tomater og lidt revet parmasan på toppen og bagte herligheden ved 200 grader i cirka 35 minutter. Easy peasy, super lækkert og tilmed sundt. Haps.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar