onsdag den 14. november 2012

Amsterdam shopping: Utrechtsesstraat



















I sidste uge tilbragte jeg et par timer i en af mine absolutte yndlingsgader i Amsterdam: Utrechtsesstraat. En vanvittigt charmerende pærevælling af grønthandlere, modebutikker, udenlandske restauranter, hyggelige kaffebarer og spøjse souvenirshops. Et par af mine favoritter er Leuk!, som som er en utroligt inspirerende biks med alt fra fine bøger om vintageshopping og økologisk madlavning til pænt porcelæn og lækre tasker - og Concerto, som er en stor vintage pladeforretning med en meget hyggelig cafe hvori man kan nyde en god kop kaffe og lidt musik. Og så selvfølgelig American Apparel. Det vrimler med julegaveideer, hvorend man kigger hen, og jeg måtte virkelig dy mig for ikke at sprænge julebudgettet. Til de, som overvejer at gøre deres juleindkøb i udenlands, vil jeg klar anbefale Amsterdam. Det bliver ikke meget bedre, hvis man spørger mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar