mandag den 6. august 2012

Perfekte brunch-pandekager




Som den vakse læser nok ved, er jeg tosset med pandekager, og  er efterhånden ved at have ghrt en sport ud af at eksperimentere med forskellige sammensætninger af ingredienser for at gøre dem så kalorielette som muligt - samtidig med, at den gode smag bevares, ej at forglemme. I morges havde jeg lyst til at forkæle mig selv (2.dags-tømmermænd, måske?) med en stak brunch-agtige pandekager - I ved, den lille, tykke slags, man får på cafeerne. Jeg synes, de blev enormt lækre og tror minsandten, jeg omsider har fundet frem til en sammensætning, jeg vil holde fast i. Hurra!

Jeg brugte to æg, som jeg piskede sammen med cirka 5 spsk skyr. Så tilsatte jeg finhvalsede havregryn, indtil dejen NÆSTEN havde den tykkelse, jeg ønskede (den skal være ret tyk til små pandekager), og herefter kom jeg lidt fuldkorns-hvedemel i. Til sidst tilsatte jeg en smule flydende sødemiddel, cirka 1 tsk bagepulver samt cirka 2 tsk kardemomme. Jeg er blevet ret så glad for kardemomme, og jeg synes, det er helt perfekt til at give sukkerfri pandekager den søde smag, som pandekager jo helst skal have.  

Happy eating!

1 kommentar:

  1. Åh hvor ser de gode ud - de skal 100% afprøves i weekenden..! :)

    SvarSlet