mandag den 25. juli 2011

Whoopie!

Uhm, findes der noget lækrere end whoopie pies? I think not. I fredags serverede jeg disse kaloriebomber for min familie, og de fik en strålende modtagelse. Desværre var der en del tilovers, så nu ligger de i min fryser og kalder på mig - ikke godt. Jeg fulgte en opskrift, jeg fandt hos Alt for Damerne. Er man ikke til hindbærfrosting, kan man fx bruge nougat, som i denne opskrift.

Du skal bruge (til 12 stk):
280 g hvedemel
80 g kakaopulver
1 tsk bagepulver
110 g blødt smør
150 g brun farin
1 æg
1 tsk vanillesukker
2 dl. mælk

Frosting:
250 g flormelis
80 g blødt smør
2 spsk mælk
15 hindbær

Kom alle ingredienserne til kagerne i en skål, og rør meget grundigt. Læg dejen i små klatter på en bageplade (husk at lave god afstand, da de flyder lidt ud!), og bag dem ved 190 grader i ca. 10 minutter. Lad kagerne blive helt kolde, inden du samler dem med frosting.

Bland alle frosting ingredienserne sammen til en tyk masse. Jeg syntes, den blev for tynd, så jeg tilføjede lidt ekstra flormelis samt lidt skummetmælkspulver.

Til sidst er det blot at lægge en skefuld frosting på den flade side af kagerne og samle dem. Whoopie!

1 kommentar:

  1. MUMS ! Dem må jeg lave til tøserne næste gang :-)

    TAK for opskriften :-)

    /Linda

    SvarSlet