mandag den 11. juli 2011

Italienske tomatbrød


Som nævnt på bloggens Facebook side, lavede jeg forleden fire lækre italienske tomatbrød, som skal spises på lørdag, hvor jeg holder fødselsdagsmiddag for veninderne. Min mor (som er en haj til at lave italiensk mad) laver dem ofte, og jeg elsker dem. Jeg glemte at tage billeder af dem, inden de røg i fryseren, så billedet ovenover er 'lånt' fra nettet (mine ser dog lidt anderledes ud). De er super nemme at lave, og så smager de himmelsk...

Til to brød skal du bruge:
  • 50 g. gær
  • 5,5 dl. lunkent vand
  • 2 tsk. salt
  • 2 spsk. olie
  • 300 g. durummel
  • 700 g. hvedemel
  • Pensling: Rosmarin, oregano og olie til pensling
  • Tomater
Alle ingredienserne til dejen røres sammen, til dejen er blød og smidig. Dejen stilles til hævning i en time med et fugtigt klæde over. Efter hævningen deles dejen i to og trykkes ud til flade, aflange brød. Tomater i skiver lægges i midten fra den ene ende til den anden (husk at presse dem en smule ned i dejen). Brødene pensles med olie og krydres med rosmarin, oregano og evt. timian eller andre krydderier og bages ved 200 grader i 25 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar