tirsdag den 7. juni 2011

Bananmuffins med fuldkorn



Godmorgen i blogland!
Som jeg nævnte i indlægget i aftes, forsøgte jeg mig igår med at lave fuldkorns bananmuffins efter en opskrift, jeg fandt på min absolutte yndlings madblog, 'Det skal smage af noget'. Mine kom til at se lidt mystiske ud i forhold til Lises, som er super fine (IH!); jeg tror, det skyldes at den mel, jeg brugte, var lidt for 'kornet'. Heldigvis smager de fortræffeligt trods det ikke så kønne look ;-)

Ingredienser (cirka 20 stk):
400 g modne mosede bananer
2 æg
115 g kvark/fromage frais
60 g mørkt sukker
250 g fuldkornsmel
30 g hakket mørk chokolade
30 g kokosmel
1 tsk natron
1 lille tsk salt
Lidt vanillepulver

Bland de mosede bananer med æg, kvark og sukker, og pisk grundigt. Tilsæt så gradvist de øvrige ingredienser, og fordel dejen i små forme. Bag dem i ovnen ved 180 grader i 20 minutter.

.... og VUPTI; lækre muffins, som ikke giver al for dårlig samvittighed!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar